Vespa začala s výrobou modelu o objeme 150 ccm niekedy v roku 1951. Nie som si tým istý, takže táto informácia nemusí byť celkom up-to-date a možno ju neskôr opravím (ale nepočítal by som s tým).
Zdroj: scooter-vespa.eu |
Vespa 150 TAP je špeciálne pripravená Vespa pre použitie výsadkovými jednotkami (Troupes Aéro Portées a teda TAP). Stoja za tým Francúzi a konkrétne firma Ateliers de Construction de Motocycles et Automobiles (ACMA). Model 150 TAP nazývaný aj TAP 56 alebo TAP 59 bol predstavený v roku 1956 (úpravou prešiel v roku 1959). Najväčšou zmenou oproti civilnému vozidlu bolo spevnenie rámu a neprehliadnuteľné 75 mm delo (americká M20 75 mm recoilless rifle).
Ako to teda fungovalo? Päť padákov prenieslo dvoch výsadkárov, zbraň, muníciu a dve Vespy. Vojaci naložili M20 zbraň na jednu Vespu a muníciu na druhú. Dostrel pri akcii bol nejakých 6,4 km.
Zdro: motoroller.biz |
Technická info: skúter bol poháňaný dvojtaktným jednovalcom o objeme 146 ccm. Maximálka bola niekde okolo 65 km/h. Žúžo, nie? Delo pod zadkom a 65 na tacháči na prašných cestách Alžíru alebo Indočíny.
Zdroj: vespaaz.net |
Celkovo bola táto "bazuková Vespa" lacná. Skúter vyšiel na 500 USD a M20 sa povaľovalo po vojne celkom dosť. Vyrobených bolo 500 kusov týchto unikátov.
Odkazy:
Viac obrázkov
Wiki
darkroastedblend.com
hiconsumption.com
gizmag.com
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára